Voor gewoon goede en eerlijke producten!

Wees voorzichtig met het nemen van pijnstillers met koortsverlager tijdens koorts

Wanneer de koorts toeslaat bent u vast altijd van plan om een koorts verlagende pijnstiller te nemen. Ook dit advies wordt vaak gegeven via een arts. Maar wist u dat u voorzichtig moet zijn met het verlagen van de koorts?

Het lichaam is zo prachtig. Wanneer de weerstand minder wordt en de ''slechte'' bacteriën het meer voor het zeggen hebben kan er koorts ontstaan door een ontsteking in het lichaam. Die ontsteking ontstaat vaak op een zwakke plek in het lichaam (heeft u eerder blaasontsteking gehad, dan is de kans groot dat het daar weer terugkomt). Het lichaam gaat dan in weerstand om deze ''slechte'' bacteriën aan te vechten d.m.v. koorts. Het lichaam kan namelijk door de temperatuur te verhogen in uw lichaam de slechte bacteriën (dus de ontsteking) doden/ kapot maken. Zodra de ontsteking weggaat, verlaagd het lichaam de temperatuur weer.

Wanneer u een koorts verlagend product gaat gebruiken, zakt de koorts en kan het lichaam zijn werk niet doen, waardoor de ontsteking blijft en erger kan worden. Wat ook een risico is, is dat zodra het koorts verlagende product uitgewerkt is, het lichaam de temperatuur alsnog naar boven gooit waardoor er een koortsstuip kan ontstaan, wat natuurlijk levensgevaarlijk kan zijn.

Wees daarom voorzichtig met een koorts verlager tijdens uw koortsperiode. Heeft u toch pijn? Neem dan een product wat wel pijnstillend werkt maar niet koorts verlagend. Omdat dit een homeopathisch middel is mogen wij dit niet benoemen op de website, maar mocht u dit wel graag willen weten, neem dan contact op met ons. 06-39657316 is ons telefoonnummer.

Om uw lichaam te ondersteunen tijdens de koortsperiode, kunt uw een hoge dosering van een bepaalde vitamine  nemen. Wilt u weten welke en hoe veel? Vraag het ons!

E-mailen
Bellen